Bieżnię treningową możemy spotkać w każdym klubie fitness. Coraz częściej znajduje się ona na wyposażeniu domowej siłowni. Prosta obsługa tego urządzenia oraz możliwość wykorzystania go do wykonania treningu biegowego bez względu na warunki atmosferyczne sprawiają, że każda osoba aktywna fizycznie miała z nim mniejszy lub większy kontakt. Niewiele osób zdaję sobie sprawę z tego, jak wiele ćwiczeń można przeprowadzić na zwykłej bieżni treningowej.

Marsz, trucht lub bieg

Bieżnia treningowa jest urządzeniem, za pomocą której można przeprowadzić rozgrzewkę przed treningiem na sali fitness i słowni lub wykonać trening wydolnościowy. W zależności od stopnia wytrenowania wykonanie marszu, truchtu czy biegu przez kilka do kilkunastu minut ma za zadanie podnieść temperaturę ciała i przygotować organizm do wysiłku. Do kształtowania wydolności i wytrzymałości ciała zaleca się utrzymywanie jednostajnego tempa biegu przez kilkadziesiąt minut. Warto wiedzieć, że bieżnia może przysłużyć się do wykonania większej ilości ćwiczeń i form treningowych niż tylko praca nad wydolnością.

Trening interwałowy

Trening interwałowy na bieżni treningowej jest formą ćwiczeń charakteryzującą się wykonaniem na przemiennie występujących jednostek dużego wysiłku i odpoczynku. W czasie dużego wysiłki należy biec z prędkością zbliżoną do maksymalnej i utrzymać ją od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, po czym przejść do marszu, który ma za zadanie uspokojenie pracy serca i wyrównanie oddechu. Po odbyciu odpoczynku należy ponowić bieg i kontynuować przelatanie go z sesjami odpoczynku. Trening interwałowy powinien być poprzedzony rozgrzewką w postaci np. truchtu i zakończony kilkuminutowym marszem. Taka forma treningu idealnie działa na procesy spalania tkanki tłuszczowej.

Podsumowanie

Bieżnia treningowa jest urządzeniem utożsamianym z pracą nad wydolnością i wytrzymałością organizmu. Wiele osób korzysta z bieżni treningowej przed treningiem siłowym. Oprócz biegania na bieżni treningowej można wykonywać na niej takie ćwiczenia jak wykroki chodzone, spacer z taśmą mini band czy różne wersje planków. Bez względu na to, czy korzystamy z bieżni w klubie fitness czy w domu, warto zadbać o komfort ćwiczenia w postaci odpowiednio dobranego stroju, dopasowanych butów oraz wody czy izotoników, które zapewniają odpowiednie nawodnienie organizmu podczas treningu.

Author

Write A Comment